10 ok, hogy miért érdemes
az Allianz Trade-et választani
Allianz Trade
Amikor vállalkozása kockázatokkal szembeni védelméről van szó, olyan szakértőre van szüksége, akiben megbízhat, és aki ért a kereskedelemhez. Mi világszerte több mint 100 éves tapasztalattal rendelkezünk az Önéhez hasonló vállalkozások támogatásában, így mi vagyunk az Ön számára a tökéletes partner. Íme 10 nagyszerű ok, ami alátámasztja, hogy mi megkönnyítjük vállalkozása életét.
1. Globális jelenlét
Több mint 55.000 ambiciózus, növekvő céggel működünk együtt az összes iparágban. Így bárhol is működik a vállalkozása, mi támogatjuk Önt.
2. Egy évszázad tapasztalata
Több mint 100 éve képezzük kollégáinkat, elemezzük a vállalatok pénzügyi és a piaci adatait, melyekből hatékony előrejelzéseket készítünk, hogy javítsuk az Ön üzleti döntéseit.
3. Az Ön igényeire szabva.
Személyre szabott ajánlatunkat az Ön cégének méretéhez, ágazatához és forgalmához igazítjuk a piaci környezet figyelembevételével. Tisztában vagyunk vele, hogy nincs két egyforma ügyfél, ezért a szolgáltatásaink széles skálájából, beleértve a hitelbiztosítást, adósság behajtást és kezelést, valamint a garancia biztosításokat, egyéni ajánlatot kínálunk.
4. Széleskörű iparági tudás.
Célunk, hogy a múltbeli történéseket elemezve a lehető legjobb előrejelzést tudjuk adni a jövőre vonatkozóan. Ennek segítségével Ön biztonságosan tud tervezni, jobban tud alkalmazkodni a piaci körülményekhez, és ezáltal piaci versenyelőnyhöz jutni.
5. Kiváló ügyfélszolgálat.
Célunk, hogy a legjobb ügyfélszolgálatot nyújtsuk a piacon. A magas színvonal fenntartása érdekében számos belső intézkedést alkalmazunk, mint például a rövid válaszidő tartása és az ügyfél-elégedettségi felmérések. Semmit sem bízunk a véletlenre.
6. Nemzetközi háttér.
Az Allianz csoport részeként támaszkodhatunk a világ egyik vezető biztosítójára, amelynek világszerte 86 millió ügyfele van.
7. Korai figyelmeztető rendszer
Minden ügyfelünk vevőkörét figyeljük, hogy időben figyelmeztetni tudjuk az esetleges veszélyekre. Ezzel segítünk elkerülni a potenciális veszteségeket, és időt, pénzt, felesleges aggodalmat takarítunk meg nekik.
8. Nincs veszteség.
Ha egyik ügyfele fizetési késedelembe esik, mi közvetlenül megindítjuk ellene a behajtási eljárást, és amennyiben nem tudjuk behajtani a követelést, kártalanítjuk Önt. Ezzel lehetővé tesszük, hogy Ön vállalkozása fejlesztésére összpontosítson, anélkül, hogy az adósságok behajtása miatt kelljen aggódnia.
9. Naprakész információk.
Kockázati adatainkat – a makrogazdasági elemzésektől az iparági és ágazati trendekig– folyamatosan frissítjük, mellyel pontosítjuk adatbázisunkat, és amely nagyszerű betekintést nyújt a vállalkozása kapcsán esetlegesen felmerülő kockázatokba.
10. Garantált minőség.
A hitelminősítők körében kiváló az értékelésünk, a legmagasabb AA minősítést érdemeltük ki a Standard & Poor's besorolásában, amely a legnagyobb biztonságot jelenti az Ön számára, hogy vállalkozásának követelés-kezelését ránk bízza.
Gyakori kérdések és válaszok a hitelbiztosításról
Az Allianz Trade-ről
A világ vezető hitelbiztosítója (34%-os piaci részesedéssel), az Allianz Trade
Magyarországon (37% piaci részesedéssel)- Közép-Európában elsőként - 1996 óta kínálja
szolgáltatásait. Csoportjának magyarországi jelenléte két cég, az EULER HERMES SA
Magyarországi Fióktelepe és az EULER HERMES Group SAS Magyarországi Fióktelep köré
csoportosul és több mint 30 alkalmazottat foglalkoztat.
Az Allianz Trade a kockázatvállalást, azaz a biztosítást, mint alaptevékenységet végzi, az
Euler Hermes Group SAS pedig a hitelbiztosítási együttműködéshez kapcsolódó egyéb
kiegészítő szolgáltatásokat – a hitelvizsgálatot, céginformációt és követelésbehajtást –
nyújtja partnerei számára. Követeléskezelési tevékenységet nem-biztosított cégeknek is
szolgáltat. Ezért a tevékenységért felelős csapatunk magasan kvalifikált és nagy
tapasztalattal rendelkező szakemberekből áll.
Mi a hitelbiztosítás?
A hitelbiztosítás alatt az ügyfeleknek nyújtott átfogó követelés-menedzsment szolgáltatást
értjük, amely túlmutat a vevői fizetésképtelenség esetén nyújtott kártérítésen. Elsődleges
célja a vevők nem fizetéséből eredő veszteségek megelőzése átfogó piaci információk
alapján, melyek egy része más forrásból nem elérhető.
Ezek közül a legfontosabb, ha a biztosított vevője késik a fizetéssel, azt minden esetben
jelenti felénk, így lehetőségünk van a vevő fizetőképességének újra értékelésére. Szükség
esetén pedig a negatív információról értesítjük azokat a biztosítottjainkat, akik szintén
kiszolgálják ezt a vevőt. Ebből a szempontból van nagy jelentősége annak, hogy az Allianz
Trade átlagosan 3-4 limitet jegyez egy-egy vevőre, azaz 3-4 beszállítón keresztül tudja
nyomon követni az adott cég fizetési morálját, képességét.
A hitelbiztosítás részei:
1. Vevői hitelképesség-vizsgálat és monitoring (kármegelőzés),
2. Késedelmes követelések behajtása (kármegelőzés)
3. Kártérítés a vevő fizetésképtelensége esetén (veszteség minimalizálása)
Melyek a hitelbiztosítással rendelkező cégek piaci előnyei a nem biztosítottal
szemben?
- Ismeretlen, új vevő esetén maximalizálni tudja értékesítését az „ismerkedési fázist”
átugorva.
- Meglévő üzleti kapcsolatai vonatkozásában a lehető leggyorsabban hozzáfér a többi
piaci szereplő negatív fizetési tapasztalatához, ami jelentősen megnöveli a
problémák elkerülésének az esélyét.
- Számláin használhatja az Allianz Trade logójával ellátott pecsétet, amely már
önmagában komoly fegyelmező erő a vevők számára, a fizetési határidők betartását
illetően.
- A vevő fizetési késedelme esetén az Allianz Trade követelésbehajtási szolgáltatásán
keresztül sokkal erősebb hitelezői pozícióba kerül a követelése.
- Amennyiben a megelőzés mégsem vezet eredményre, és a vevő fizetésképtelenné
válik, kártérítésben részesül, azaz nem vész el a követelés véglegesen.
- A biztosított cégek könnyebben juthatnak finanszírozáshoz, mivel a kártérítés
engedményezhető a pénzintézetre.
Válogathatok a vevők között kit szeretnék biztosítani?
A hitelbiztosítás alapvetően portfólió biztosítás, azaz a teljes vevőkör biztosítására irányul. A
biztosító ez által kockázatporlasztást végez, így a partner az egy-egy kiugróan magas
kockázat helyett, az átlagos kockázatot fizeti meg, tehát a biztosítás díja sokkal
kedvezőbben alakul.
Teljes vevőkörből nem biztosítható a készpénzes, cégcsoporton belüli, költségvetési
szervekkel bonyolított forgalom. Egyedi esetekben, lehetőség van egyéb szempontok
szerinti portfólió képzésére. (PL. belföld/export, vevők tevékenyégi köre szerint).
Mennyibe kerül a hitelbiztosítás?
A költségek három tételből állnak:
1. Biztosítási díj, amit egyénileg kalkulálunk. Átlagosan a biztosított forgalom néhány
tized százaléka,
2. Hitelvizsgálati díj, vevőnként és évente 13-18 ezer forint, darabszámtól függően,
3. Követelésbehajtási sikerdíj, amit a biztosítottsággal megegyező mértékben a
biztosító áll, így az ügyfelet csak az önrészre eső díj terheli.
Hogyan zajlik a cégek bevizsgálása?
Információgyűjtés
Az információk elemzése
Vevőminősítés (grading)
Hitellimit döntés
A döntés kommunikálása az ügyfél felé
A hitellimit döntéseket minden esetben igyekeznek az elérhető legfrissebb adatok alapján
meghozni, melyben nagy hangsúlyt kapnak az ügyfelektől kapott fizetési morálra vonatkozó
információk és sok esetben a hitelvizsgálók úgynevezett vevőlátogatások alkalmával
szerzett személyes tapasztalatai a cégek fizetőképességét illetően.
Az Allianz Trade csoport adatbázisában kb. 45.000,- magyarországi és kb. 40 millió
nemzetközi cégre, mint vevőre jegyez folyamatosan fedezetet, amelynek nagyságrendje
csak a magyar vállalatok vonatkozásában több ezer milliárd Ft-os fedezetállományt jelent.
A vevők bevizsgálását, jól képzett, szakértő, tapasztalt és felkészült, kollégák végzik.
Exportbiztosítás esetében a limiteket az adott országban dolgozó hitelvizsgáló kollégák
határozzák meg, hiszen ők ismerik a helyi piaci helyzetet, fizetési szokásokat.
Csak megbízható, régi partnereim vannak, miért kellene Őket biztosítani?
A mai bizonytalan és hirtelen változó gazdasági helyzetben fontosabb, mint bármikor
tudomásul venni: NINCS régi, jó vevő, még a legmegbízhatóbb partner is kerülhet
pillanatok alatt súlyos anyagi gondok közé! Régi partnerünk hiába szeretne fizetni, ha neki
sem fizetnek! A kintlévőségek értéke elérheti a cég mérlegfőösszegének akár 35%-át.
Minden harmadik csőd egy vevő csődjére vezethető vissza.
Attól félek megsértődnek a partnereim ha biztosítást kötök rájuk.
Magyarországon is egyre elterjedtebb a hitelbiztosítási szolgáltatás, ezért a vállalkozások
nagy része tisztában van a jelentésével, ezzel kapcsolatos kötelezettségeivel. Fontos
információ a vevőről az is, ha elzárkózik az adatszolgáltatástól, illetve nem veszi jó néven,
ha fizetőképességét monitoringolják.
Partnerünk eldöntheti szeretné-e vevőit értesíteni arról, hogy hitelbiztosítással rendelkezik.
Tapasztalatunk szerint sokkal hatékonyabb, ha vevői tisztában vannak vele, mert így javul a
fizetési morál, és sokkal egyszerűbb a cégtől friss pénzügyi információkat beszerezni, ha
tudják, kinek a részére készül az elemzésünk. Az ügyfelek tájékoztatásában az erre a célra
készített formalevelünk rendelkezésre bocsátásával tudunk segítséget nyújtani.
A számla esedékességétől számítva általában 45-60 nap áll partnereink rendelkezésére,
hogy ha szeretnék, hogy házon belül rendezzék a tartozást. A biztosító csak ezt követően
lép be a folyamatba.
Csak a jó cégekre adnak limitet, amelyek számunkra is kockázatos, azokat
nem biztosítják!
A hitelbiztosítás lényege, és kölcsönös érdek, hogy partnerünk reális képet kapjon vevői
fizetőképességéről. Nem szabad elfelejtenünk, minden cég rejt magában bizonyos mértékű
kockázatot, azok is, amelyekre limitet állapít meg a biztosító. Elemzéseink során nem pusztán
a mérlegadatokra támaszkodunk. Ma sokkal nagyobb jelentőséget tulajdonít az Allianz Trade
az úgynevezett „soft” információknak (hivatalosan nem elérhető üzleti információk), évközi
pénzügyi adatoknak, hiszen turbulens gazdasági körülmények között a sokszor egy évnél is
régebbi auditált beszámolók nem adnak reális képet adott vevő pénzügyi helyzetéről.
Komplikált a szolgáltatás, sok az adminisztráció, meg kell változtatni eddigi
folyamatainkat.
Bizonyára most is foglalkozik valaki a követelések figyelésével, információ beszerzésével az
új, ismeretlen partnerekről (pénzügyes kolléga, értékesítők). Ez rengeteg időt igényel, és sok
kellemetlenséggel jár. A biztosító átveszi ezeket a terheket, mindössze a vevő fizetési
késedelmét és a díjszámításhoz szükséges adatokat kell jelenteni felénk.
Lényeges előny, hogy amennyiben kérdésük merül fel a limitekkel, partnereikkel
kapcsolatban, kijelölt kollégáink telefonon és igény szerint személyesen is rendelkezésre
állnak.
Mennyi idő után jutok a pénzemhez?
Alap esetben legkésőbb a számla késedelmes teljesítésének jelentését követő 120 nap
múlva. Ez a káresemény típusától függ.
Kétféle káreseményről beszélhetünk:
1. Nemfizetésből adódó káresemény, ha a biztosított követelés a biztosítási kötvényben
meghatározott határidő alatt (ki nem fizetett követelés bejelentésének ideje +120 nap
követeléskezelés) nem, vagy nem teljes mértékben került kifizetésre.
2. Fizetésképtelenségi eljárás indul a cég ellen (pl. közzéteszik a cég felszámolását).
Ebben az esetben azonnal bekövetkezik a káresemény.
Milyen önrésszel kell számolnom?
A biztosított hányad jellemzően 90%, aminek mértéke függ a vevő székhelye szerinti ország
kockázati Allianz Trade által végzett besorolásától (kockázatosabb országokban ennél
alacsonyabb a biztosított hányad)
Melyek a kártérítés feltételei, vannak-e apró betűs részek a szerződésben?
A kártérítésnek egyértelmű feltételei vannak.
Alapfeltételek:
- a biztosító az adott vevőre biztosítási összeget (limitet) határozzon meg,
- díjfizetés a biztosított forgalom után,
- fizetési késedelem jelentése a biztosító felé a kötvényben meghatározott határidőre